Wednesday

Chan Ming Kai & Puak-puak PAS menyelewengkan Islam dari landasan Agama Islam yang sebenar.

Chan Ming Kai (Dalam Video di bawah) ADUN Simpang Pulai Perak, bertindak mencemarkan kesucian agama islam bila membaca dan menafsirkan ayat suci Al-Quran dalam kempen Pilihanraya Kecil DUN Galas, di Padang Taman Terah, Gua Musang, Perak. Kalau betul-betul Si Chan ni nak contohi Agama Islam, cubalah dia masuk Islam, tak lah orang lain marah... Kes ini lebih-lebih lagi melibatkan golongan bukan Islam, mereka berjinak-jinak dengan ajaran Agama Islam tetapi memasukinya melalui jendela atau atap agama..Akhirnya, cara hidup mereka menyimpang dari landasan Islam.

Sama seperti di Bukit Gantang bila Nga Kor Ming mempermainkan ayat suci, PAS menghalalkan dan membenarkan ayat suci digunakan asalkan mereka dapat undi. Sepatutnya pemimpin PAS menegur perbuatan yang dilakukan oleh Chan Ming Kai.
Ini tidak, ahli-ahli PAS terangguk-angguk puas hati mendengar ayat suci Al Quran digunakan oleh orang kafir harbi laknatullah untuk tujuan politik. Tindakan PAS ini menyerlahkan bahawa adalah parti yang tidak mempertahankan Agama Islam, mempersendakan kesucian Agama Islam. PAS ni mengabaikan ketentuan hukumseperti wajib, sunat, harus, haram dan makruh!

2 comments:

  1. perkara ini tidak boleh diambil mudah kerana ia melibatkan agama. apatah lagi yang berucap bukan org islam. sama ada di jujur atau tidak, itu perkara lain tetapi yang menjadi isu ialah ia melibatkan agama dan agama tidak sepatutnya menjadi mainan politik...

    ah kong

    ReplyDelete
  2. KAlau ye pon..tak la sampai nak pakai ayat AL-Quran..dier tauk ke tak yg ayat tu bukan boleh sebarangan...banyak lagi care nak ambik ati orang..itu la org tua tua cakap..otak hang letak tang mana...kepala ka lutut??..jawab sendiri laaa...

    ReplyDelete