Wednesday

Demi isu Khinzir, PAS sanggup bergaduh di Parlimen?


Kemarin kita cerita pasal 2 monyet biaDAP (DAP), hari ni kita cerita pasal babi pulak..tapi yang pastinya cerita-cerita yang panas ni datangnya dari puak PAS yang sememangnya terpesong dari ajaran agama islam..

sebenarnya malas saya nak mengulas pasal bab babi ini, tapi disebabkan isu ini sudah menjadi isu hangat hingga ke Parlimen, so saya pun hebohlah sikit pasalnya saya geram dengan PAS ni, demi babi PAS sanggup bergaduh sesama Islam..


Ahli Parlimen PAS Kuala Selangor Dzulkefly Ahmad hari ini diarahkan keluar dari Dewan Rakyat kerana menimbulkan ketegangan berhubung identiti seorang pelajar lelaki yang dirotan kerana membawa nasi dengan daging khinzir goreng dan sosej yang tidak 'halal'.

Dzulkefly yang marah dengan hujah yang ditimbulkan oleh Zulkifli Noordin (Bebas-Kulim Bandar Baharu) bahawa bapa kepada budak berkenaan ialah beragama Islam.

Masalahnya, bukan identiti agama yang dibangkitkan, tetapi tindakan pihak sekolah yang menghukum budak lelaki itu dengan merotannya. Baginya walau makan babi sekali pun murid itu tidak perlu dirotan. PAS menggalakkan anak Muslim makan babi!


Sampai orang Islam makan babi pun Pas nak sokong ke? Kalau DAP atau Mca tu makan tak kisah la, diaorang memang makan babi pun, yang Pas ni terhegeh-hegeh sama buat apa?

2 comments:

  1. PAS memang pelik... ada kah patut mereka menggalakkan orang Islam makan makanan tak halal... PAS - Parti Anak Setan...

    Ah Kong

    ReplyDelete
  2. Salam saudara/saudari,

    Minta linkkan blog hebat ini ke blog kami.

    Salam Perjuangan.

    ReplyDelete